February 23, 2024

Existinglaw

Law for politics

Boris Johnson does not deny trying to give wife Carrie government jobs

[ad_1]

Boris Johnson has not denied striving to give his wife Carrie govt work opportunities just after a lot of studies claimed he tried to set up her into tax-payer funded roles.

Labour MP Chris Elmore (Ogmore) questioned at Primary Minister’s Queries: “Has he at any time regarded as the appointment of his present wife or husband to a governing administration publish or to any organisation in a single of the royal homes? Be sincere primary minister: sure or no?”

Mr Johnson replied: “I know why the bash opposite wishes to converse about non-existent jobs in the media simply because they don’t want to discuss about what’s likely on in the real earth.”

It comes after a tale – earlier printed in the Instances newspaper, right before being mysteriously deleted – claimed he attempted to put in Mrs Johnson as his £100,000-a-yr chief of workers even though he was foreign secretary and she was his solution girlfriend in 2018.

This was followed by claims in the Mirror which said Mr Johnson reviewed environmental roles for his spouse in autumn 2020, possibly for the Cop26 summit or with the Royal Spouse and children.

Downing Street said he experienced under no circumstances recommended Mrs Johnson for a govt job, but stopped short of denying he considered or mentioned the transfer.

The PM’s official spokesman mentioned: “The prime minister has by no means advised Mrs Johnson for a government purpose, or one as part of the Earthshot Prize.

“Beyond that I would not get into any conversations the prime minister may or may well not have experienced in non-public.”

The Times very first reported on Saturday that Mr Johnson experimented with to seek the services of Mrs Johnson in the Overseas Place of work, but the post was eliminated from afterwards editions.

Downing Road admitted there were conversations concerning No 10 and the paper right after its first publication and before it was pulled.

Mrs Johnson’s spokeswoman insisted the allegations in the Times’s story had been “totally untrue”.

But Simon Walters, the Moments journalist who wrote the original tale, told the New European news-internet site he stands by the tale “100%”.

[ad_2]

Resource connection